L.O.V.E



asalamualaikum...
kat ruangan ni saya cuma nak bercerita tentang percintaan kita dengan pencipta kita..
Allah S.W.T
percintaan dengan allah juga haruslah dijaga..
 hummm saya pun sebenarnya tak lah berapa pandai tapi cuma sebagai pendapat..
hubungan dengan allah sebenarnya tidak susah..hanyalah perlu mengingati_NYa dan mengikut suruhan dan tinggalkan larangan_nya. haishh hubungan dengan orang kita boleh jaga takkan dengan allah tak boleh kodd..??


macam tu jugak if kita dengan allah.. bila kita dengan dia,kita akn lupakan pasal dunia...
seyes wehh..!! aku dulu ada masalah ,pastu duduk then tengok langit malam yang dicahayai bintang skit2...aku cerita masalah aku dekat dia sampai nangis2...ngadu dengan dia..mmg nampak gila..but aku rasa lega..macam apa yang aku luahkan tu dia dengar..memg la dia tak reply but kau akan rasa legaaaa sangat.. x caya g la buat...then buatlah sembahyang sunat....insya allah akan lagi tenang...dia maha MENDENGAR..!!
dia akan dengar setiap makhluknya....


okay2 ni pulak hubungan dengan manusia...
kay...aku sebenarnya tak ada lagi pengalaman bercinta yang hebat,..sebab..aku tak jumpa lagi cinta aku dekat mana2 lelaki,bukan sebab aku cerewet..aku kenal ramai lelaki.dan banyak ragam diorang ni weehh..bg kaum hawa...jangan percaya sangat boys yang korang baru jumpa...bukan betoii sangat depa 2...
aku ada la 2 orang kawan ni...depa ni cam ustaz jgakla...byk jgak tolong aku...time aku ok kawan ngan sorang budak jantan nih ada depa slalu dok nasihatkan aku, ingat aisyah... lelaki ni ada satu nafsu dan banyak akal,tapi perempuan ada banyak nafsu dan satu akal sahaja...mula2 aku bluur jugak la dengan ayat depa but lama2 aku paham apa maksud depa 2...
              aku ni tak pandai nak nilai orang tapi apa yang aku tahu naluri hati aku kuat...memang kuat..seyes tak bohong...kadang2 hati aku cakap dia ni jenis yang blablabla... tengok2 memang betul...huiishh..bley jadi tukang tilik gak aku ni...hahaha...

kalau boleh apa yang aku mahu sebenarnya hubungan yang halal...sometimes aku malas nak fikir2-kan hal2 cinta ni tapi setiap kali klua ngan fwens2 lepa semua ad boyfie la... aku... forever alone.... bagi aku aku suka jenis typical lelaki yang misterious...walaoweehh..huhu... die ngan suma orang bermisteri tapi ngan aku dia tak..cuma diri dia aku  sorang ja yng tahu..hehehe...sweet kod camtu...tapi wujudkah? then aku nak dia 2 bertanggungjawab,sayangkan aku seadanya,penyayang...family first...huhu...bagi aku ,aku tak nak la zaman percintaan yang lama2...aku nak dia tunang dengan aku then time bertunang kita akan berkenalan..itulah islam suruh bertunang,,bukannya untuk mendapatkan.////// haishhh...dalam sesi pengenalan if dia tak sesuai anda boleh putuskan tunangan itu....allah takkan murka jika putus tunang....tapi orang sekeliling yg not up to date  yg akn fikir bukan2... annoying kan...?




itulah dikatakan cintaa.....


ini dikatakan angau dah....kes berat... so cepat2 pergi and go get him/her..
takut awok trlepas...macam saya..saya ni jenis yang pemalu tahap apa pun tatau...jangan tiru aksi saya...hehehe


kalau aku selalu dok tringat kat orang tu mesti aku dah fall in love ngan dia...aku pun taktau la..cepat jatuh cepat la sakitnya jugakk...perasaan ini susah dikawal...kalau aku betul2 sukakan dia...mesti aku akan stalk dia..hehehe...pastu aku akan tanya kawan2 dia..dh kantoi malu sampai tak boleh pandang dia...coz takut dia gelak kat aku..segan siot...

ni satu lagi kes...same jekk...jangan nak tuduh tuduh baik man or woman...all same..curang mesti ada jugak...tak tahu la kite....sometimes lelaki tak buat perangai but perempuan pulak..then lelaki pula...both pun ada...houwww...?kalau dah sayang ,the only him/her la...buat ap nk pasang 23..?

saya cuma nak cinta saya hingga ke jinjang pelamin dan hingga ke jannah... amin...

Comments